به گزارش روابط عمومی فارس، اجلاسیه مدیران مدارس علمیه استان فارس روز دوشنبه در مرکز مدیریت حوزه علمیه فارس برگزار شد.
در این اجلاسیه ابتدا حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی مدیر حوزه علمیه فارس، برگزاری این جلسات را بسیار اثرگذار و با برکت دانست و گفت: وقتی طلاب ما جهادی وارد عرصه علم و تبلیغ می شوند وظیفه مسئولین و مدیران حوزه نیز سنگین تر می شود.
وی تاکید کرد: حوزه علمیه را با رویکرد اداری نمی توان مدیریت کرد بلکه باید از سلف صالح تبعیت کنیم چراکه حضور کم رنگ مدیران مدارس علمیه تبعات منفی دارد.
مدیر حوزه علمیه فارس اظهار کرد: حوزه علمیه شیرازه و منشا جامعه است در نتیجه باید به اعتلای هرچه بیشتر حوزه ها اهتمام ورزیده شود و این را باید بدانیم که حوزه امید و ملجا جامعه است.
وی یادآور شد: حوزه علمیه خاستگاه انقلاب اسلامی بوده و استمرار آن هم با حوزه خواهد بود و اگر حوزه از جایگاه خود تنزّل یابد ، انقلاب ما دچار مشکل می شود.
حجت الاسلام والمسلمین محمودی تاکید کرد: شکوه و مجد حوزه علمیه فارس باید احیا گردد و این با سستی و عافیت طلبی منافات دارد و تجلی هویت طلبگی ما با ارتقا سطح علمی میسر می شود.
در ادامه معاونت های حوزه علمیه فارس به ارائه گزارش عملکرد و بیان آیین نامه های جدید پرداختند و همچنین با اعلام موضوع جلسه تحت عنوان ارتقای سطح کیفی مدارس علمیه ، مدیران مدارس راهکارها و نظرات خود را بیان نمودند.
تاکید بر تحول، تقویت طرح امین و طرح هجرت، تشویق طلاب ممتاز، تاکید بر تقویت انگیزه طلاب، جذب و تقویت استعدادهای برتر حوزه، ارتقای سطح علمی اساتید، استفاده از ابزار های جدید آموزشی، تامین مالی مناسب، آموزش های فوق برنامه،معرفی ممتازین حوزه به مردم، جذب حداکثری مدارس، ارتباط موثر حوزه و مساجد از موارد مطرح شده توسط مدیران مدارس فارس بود.
در پایان، مدیران مدارس پنج گانه حوزه علمیه فارس به تفکیک هر منطقه در خصوص مسائل پیرامون مدارس خود بحث و تبادل نظر کرده و جمع بندی مطالب را به مدیریت حوزه فارس ارائه نمودند.
لازم به ذکر است طرح منطقه بندی مدارس علمیه فارس به پنج گروه از جمله ابتکارات مدیریت حوزه فارس است که برای اولین بار در این جلسه اجرایی شد.
حجت الاسلام صحرایی مدیر حوزه علمیه کازرون در گفت و گو با خبرنگار رسا، ضمن حمایت از طرح منطقه بندی مدارس، آن را مایه امید دانست و گفت: امیدواریم با حضور مستمر مدیران مدارس در طرح منطقه بندی شاهد یک هم افزایی در همه زمینه ها باشیم و انتظار می رود بین مدارس علمیه در همه سطوح از جمله اساتید، معاونین و طلاب ارتباط سازنده ای شکل بگیرد و بتوانیم مدارس پویا و به روز داشته باشیم.